Czy wiesz że...

Najszybszy pociąg świata to francuski pociąg TGV w wersji V150, który w 2007r. osiągnął maksymalną prędkość 574,8km/h. Jego długość to 100m przy masie 234ton. Napęd jego stanowi łącznie 12 silników o łącznej mocy maksymalnej 19680kW.
Łożyska walcowe dwurzędowe

W łożyskach walcowych dwurzędowych elementami tocznymi są dwa rzędy wałeczków. Łożyska te mają dużą sztywność i nośność w kierunku poprzecznym ze względu na dużą liczbę wałeczków oraz ich wzajemne przesunięcie kątowe w rzędach. Łożyska te tak samo jak wszystkie łożyska walcowe nie są stosowane do przenoszenia obciążeń osiowych. Zapewniają one również dużą dokładność osiowania wału, dzięki czemu znalazły zastosowanie w obrabiarkach.

Parametry, oznaczenia i wymiary łożysk walcowych dwurzędowych dla wymiarów wału podano w linkach:

- łożyska o wymiarach wału od 25 do 170mm oraz zabudowa tych łożysk,

- łożyska o wymiarach wału od 180 do 500mm oraz zabudowa tych łożysk.

 

Łożyska walcowe dwurzędowe produkowane są w dwóch wykonaniach:

 

łożysko NN

łożysko NNU

z pierścieniem zewnętrznym bez obrzeża

oznaczenie: NN

z pierścieniem wewnętrznym bez obrzeża

oznaczenie: NNU

 

Wykonanie NN jak i NNU mogą być wykonane w wersji z otworem walcowym lub z otworem stożkowym o zbieżności 1:12 (w tym wypadku na końcu oznaczenia dodawana jest litera K).


 

Artykuły podobne